گزارش
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

کد حرکت متن دنبال موس

آمار وب سایت

محمدرضا صفری در جلسه شورای اداری شهرستان آوج که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید با اشاره به  هفته جهاد کشاورزی بیان کرد:تشکیل جهاد در سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) انجام گرفت  تا زمینه ای برای عمران و آبادانی کشور فراهم شود.

وی در ادامه افزود: برف روبی ، آب رسانی ، راه سازی  از جمله فعالیت جهاد گران در بخش روستایی بوده است همچنین در هشت سال دفاع مقدس نیز سنگر سازان بی سنگر  فعالیت قابل توجهی را ارائه داده اند که سردار شهسید سبز علی اینانلو و شهید نوری محمد از شهرستان آوج نمونه ای از جهادگران بودند.

صفری با هم بودن و مردمی بودن را از ویژگی های بارز جهادگران دانست و گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را با نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری کرده اند  باید حضوری جهادی داشته باشیم  امروزه  فر هنگ جهاد در اقشار مختلف بوجود آمده است.

مدیر کل  سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  با تاکید بر اینکه با حرکت جهادی توانسته‌ایم گام‌های بلندی در راستای توسعه بخش کشاورزی استان برداریم  خاطر نشان کرد: بحران آب جدی است باید در مصرف آب نهایت دقت را داشته باشیم تا از هدر رفت آن جلوگیری کنیم.

محمدرضا صفری یکپارچه سازی اراضی را مهمترین دغدغه در زمینه کشاورزی دانست  و تصریح کرد:امام خمینی (ره)  کشاورزی را محور استقلال کشور می دانستند ؛ در دوسال اخیر توسعه خوبی صورت گرفته است به طوری که بعد از شهرستان قزوین ، بوئین زهرا و آوج در رتبه های بعدی قرار دارند در این زمینه برای توسعه بخش کشاورزی باید از منابع موجود استفاده بهینه شود.

وی تخصیص ردیف بودجه، مدیریت هوشمند کشاورزی، طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها و دامداری‌ها، اجرای طرح زهکشی در اراضی شوره‌زار و همچنین اصلاح شیوه مصرف آب و اجرای سیستم نوین آبیاری را از جمله مهم‌ترین طرح‌های بخش کشاورزی در سال‌های گذشته برشمرد.

صفری  افزود: اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی از جمله طرح‌هایی بود که توانست در افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه آب حرکت کند.

این مسئول  سد های چنگوره و پرسبانج  که در شهرستان آوج ساخته شده است را زمینه توسعه کشاورزی این شهرستان دانست و اظهار داشت: کمترین مصرف کود شیمیایی در سطح استان مربوط به این شهرستان می باشد  که برای تولید محصولات  ارگانیک  بسیار حائض اهمیت است.

مدیر کل  سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  به بستر مناسب کشاورزی در شهرستان آوج اشاره کرد و گفت: این شهرستان می‌تواند محور الگوی تولید محصول سالم و ارگانیک قرار گیرد و سرمایه‌گذاری‌هایی را در این بخش به خود جذب کند.

محمد رضا صفری  در پایان خاطر نشان کرد: سالانه  در حدود  بیش از 400 میلیارد  تومان   تولیدات محصولات کشاورزی داریم که باید با شیوه های نوین آن را ارتقاء ببخشیم.


آوج نگین سرسبز کوهستان

:: برچسب‌ها: شهرستان آوج-آوج نیوز-آوای آوج ,
:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : آوج نيوز
ت : یک شنبه 2 تير 1392
.
مطالب مرتبط با این پست

صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی